Motionerar

Fazers underbara blå i skåpet och salta brödfiskar i lådan i väntan på att bli uppätna. Min arm öppnar flitigt lådorna och skåpet. Disken ligger avaktande på bänken och dess smutsstänkta glans är motbjudande att ens tänka på. Regina Spektor sjunger på full volym men alla mina favoritspår är borttagna från min spotifyzon för länge sen. Funderar på att skaffa premium eller upgrade och fundera kan man ju alltid. Min plånbok är barskrapad sen jag inhandlade min käraste systers födelsedagspresent. Deprimeradande är ett ord som kan beskriva ekot som uppstår när jag öppnar den för att inse att jag inte ens har råd med en liten kopp te i skolan för 1.50 utan om jag vill ha te på skoltid så måste jag springa de trehundra iskalla jobbiga metrarna till bibban för att köpa en "Help-your-self kopp med te" för 20c. Vissa dagar har jag inte ens pengar till det. som idag.
En intressant sak som serverades i skolan idag var blåbärs-creme fraiche-cole slaw, Blåbär är gott, Creme fraiche och coleslaw är också välsmakande men inte tillsammans. Kommer nog aldrig mer  äa skolans minst sagt orginella sallad. Lunchen är i sin tur en annan sak som inte förtjänar en helig michelin stjärna. Lurvig Potatis som dagligen förvånar mig att den inte springer iväg när man höjer gaffeln och ungsbakad skosula. bon apetit!
När jag kom hem idag efter alla mina jobbiga inköp och ett lyckat julfestmöte möttes jag av den underbara rätten Risgrynsgröt. Jag och risgrynsgröt är en annan dålig kombination. Därför står jag nu här med knorrande mage och utövar dagens motion lucköppning. ha en bra kväll ni med ♥
något annat gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0