Vid Havets kant

Traskade runt på en något kylig strandpromenad med den bästa igår. Mycket prat och många minnen genomled den kvällen. I all kyla som resulterade i exstrema köldfrossor fullföljde vi min underbara ideé att ta en genväg över en mycket blöt och halv frusen åker. Så därefter var även vi något blöta och frusna. Hädanefter upprepas inte det. Varm choklad och skorpor fungerade som en ypperlig själavärmare, speciellt när det inkluderade många skratt och underbara minnen. I takt med att kvällen gick blev våra samtal djupare och galnare och våra skratt mer utdragna. Efter två filmer, båda två franska, den ena i en fanstastisk Kliché och den andra precis tvärtom, Lade vi oss sömndruckna i sängen. Dock hur vi än försökte kom samtalen före sömnen men efter två timmar av religiösa Samtal, djupa samtal, ytliga samtal, Kunskapspräglade samtal och framtidsinriktade samtal somnade vi, som vanligt, tryggt ihopkrupna tätt tätt intill varandra, Precis som vi gjort slumpmässigt utvalda kvällar under de senaste nio årer. Och aldrig tror jag att jag någonsin kommer känna mig tryggare. Och mitt medvetande känner till hur klichéartat texten låter men ibland kan även sanningen
tillåtas att vara lite för bra för att kännas verklig.


Kommentarer
S a n n a

Fin design, fina bilder! =D

2012-01-08 @ 19:07:19
URL: http://fotbollssanna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0