bryter tystanden

jag bryter tystnaden, ett stilla knak.
jag bryter tystnaden med tårar, snyftningar och stön.
jag känner smärtan, vinden skär genom min kropp
likt ett rakblad som tränger genom huden,
blodet droppar och pulsar, dunkar.
mitt hjärta skriker, tyst men ihärdigt.
inuti mig ekar ett hål så litet i världen men
ack så stort i själen.

jag bryter tystnaden en liten viskning,
som växer till ett ord.
jag skriker, sjunger. Orden forsar fram likt ljuv musik
som spelas, likt Beethovens nionde symfoni.
ljudet helar, läker, hålet krymper.
du närmar dig. stilla så stilla,
då musiken spelas inom mig som högst,
då kommer du fram.

och bryter tystnaden, några få ord.
kryper fram ur din mun,
så ihärdigt sakta, så som våren kommer.
jag väntar, en evighet spelas bort.
likt vintern och hösten.
lika förväntansfull. och ihärdig,
då kommer dom fram,
dom tre orden som hindrar mig från att falla,
ner i avgrunden, likt fågelkvittret.
dom vackraste orden jag kan.

"jag älskar dig".




Ida Jonsson 5 april 2010


Kommentarer
Sean

jag älskar diig

2010-04-06 @ 17:53:07
URL: http://jeunneseean.blogg.se/
ida

älskar dig medd <3

2010-04-07 @ 17:46:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0