BARNARBETE MOT BARNARBETE

hej, idag har jag dagsverkat på pappas verkstad tmns med sanna. vi fick göra allt från att knivhugga kartonger till att leka med en rullstol. Trots att vi städade så hade jag en jättemysig/rolig dag och vi skrattade verkligen jättemycket och det bästa var nog att vi fick ha så kul, på en skoldag, utan att skolka och göra en godsak.
pengarna gick iår till barnarbetarna i kambodja och det komiska är ju att vi är barn som arbetar och vad är inte vi då, barnarbetare??? nej, nu skojade jag...sedan skulle vi bära 28 st. 12kg batterin, gissa om det var tungt?!
Vi åt lunch på flygplatsen i ngty nytt malaysiskt place, det var väll ett sådär halvbra lunchrestaurang, men deras pondus var iaf. bra, när vi kom dit var det nämligen fullsatt!! vi for tillbaka till verkstaden och städade det sissta och så kom mamma efter oss. vid ca. halv tre tiden var vi i stan så jag och sanna gick till bibblan och lämnade tillbaka lite böcker som tobbe hade lånat, biblotekarien tittade konstigt på oss när jag kom och ville ha hjälp med lite böcker!! vi gick sedan och läste lite tidningar. När vi skulle gå, upptäckte vi jhon(ja jag vet att det stavas john!) bland alla böcker och verbaler. Vi hälsade snabbt och rusade vidare i jakt på mamma och tobbe, som var på väg att klippa sig. dom hittade jag och sanna i mariebar.där fick vi fikapengar till bagarstugan
påväg till bagarstugan kom vi på att jhon satt där alldeles ensam så vi sprang tillbaka och bjöd med honnom. han kom med så vi spran vidare till FPA(folkpenisionsanstalten) där hanns låtsas mamma peggy jobbar, hon lånade pengar åt honnom!!
vid bagarstugan så beställde jag en tonfiskröresmörgås och en daim chokladkaka, MUMMS!
där satt vi i 45 minuter och pratade om allt mellan himmer och jord, sen gick vi på stan.
kl. 4 var vi hemma!!
jag och sanna började plugga fysik och jag hoppas jag slipper finska provet imorrn.jag e verkligen inte förberedd!

som ni kanske ser har jag bytt bloggdesign, blev bara ngt snabbt hopslängt!! vad tycker ni?! jag e hyffsat nöjd!

godnattkramr från ida<3

och så kan vi avsluta detta långa innlägg med en rik hollywoodfru bild:) do you like my botox?? :¤


Kommentarer
cecce

asg jag älskar den sista bilden! xD



Och vad menar du med att din bloggdesign inte är bra?! Den e ju jättesnygg! o(>.<)o

2010-10-07 @ 19:37:10
URL: http://sweetcecce.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0