Att leva i idealet

I have a dream, ja.. ack så klychig början men det är sant, jag har en dröm! jag drömmer om att vi skall leva i ett samhälle utan förtryck eller kränkningar, utan fördomar. Jag önskar att inget barn ska behöva må dåligt över att gå till skolan för att det blir retat och kränkt för hudfärg och att ingen punkare skall behöva få sitt huvud spolat i toaletten enbart på grund av dens annorlunda frisyr. Jag önskar att varken kvinnor eller män skall känna sig nedvärderade för att de har "fel" kön. Min önskan är att ingen skall bli diskriminerad efter utseende, hudfärg, sexuell läggning eller religion. Och ja, jag är medveten om att jag inte är guds bäste ängel när det gäller detta själv. Så det är väll där jag får börja helt enkelt. Där vi alla kan påverka. Om vi skall börja någonstans är det inte bäst att starta på ruta ett då?

Jag vet att det här varken är unikt eller nyskapade, jag förstår att ni har hört det förr och att det bara känns uttjatat. men det hade inte behöva bli det. Om man lyssnar direkt och kämpar själv så ger det resultat. Det mest grundläggande innom studietekninken är att repetation och engagemang är vägen till framgång. och så är det även här! det betyder något det vi säger, se bara Martin Luther Kings tal, I have a dream. det påverkade en hel värd att börja kämpa för rättvisa! och så gav det resultat, men ännu är vi inte där. ännu har vi en lång väg att gå. och om vi går den tillsammans kan det verkligen ge resultat.
fy vad klichéartat, nästan så att jag skrattar, men så sant är det.
unik och olika i ett enda fint collage


Kommentarer
Sean

Håller med dig till fullo i vartenda ord! Som jag sa förut så tycker jag vi är sjukt efter vår tid när det gäller acceptans.. Men det går alltid framåt! som du skrev så är det engagemang och repetition som är nyckeln till framgång, något som du visar med detta inlägg :) thumbs up! puss på dig fimpen

2012-02-08 @ 19:25:15
URL: http://seansalvador.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0