Ur hjärtat

lögnen sårar mer än en förnekan,
hoppet flackar mera då.
lågan tänds och släcks igen.
Rätt blir fiende, fel blir vän.
Felet sitter utanför, allting växer och allting dör .
och meningen blev bara fel, ja ingenting blev mera rätt.
När du och jag blev vi och när vi blev du och jag igen,
kärleks ord blir hårda och stenar växer inombords, murar växer utanför.
Men felet är utanför oss, utanför våra kroppar.
utanför det vi hoppas. utanför det vi fruktar.
allting skulle vara vi, men det blev ju bara jag, jag och du men inte vi.
jag utan du, inte vi.
lögnen sårar mer än en förnekan,
hoppet flackar mera då.
lågan tänds och släcks igen.
Rätt blir fiende, fel blir vän.
Felet sitter utanför, allting växer och allting dör .
och meningen blev bara fel, ja ingenting blev mera rätt.
När du och jag blev vi och när vi blev du och jag igen,
kärleks ord blir hårda och stenar växer inombords, murar växer utanför.
Men felet är utanför oss, utanför våra kroppar.
utanför det vi hoppas. utanför det vi fruktar.
allting skulle vara vi, men det blev bara jag, jag och du men inte vi.
jag utan du, inte vi.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0